Zondag 28 april

2 mei 2019

Vandaag werd ik wakker door mijn wekker om 7 uur. Lidia zou ons rond 8 uur op komen halen om met de trotro naar de apen en de waterval te gaan. Uiteindelijk zaten we om 9 uur in de trotro op weg naar de apen. Onderweg haalde we nog bananen voor de apen. Toen we bij het bos aankwamen, kregen we eerst uitleg over de apen en over hoe we ze de banaan het beste konden geven. Vervolgens gaven we onze tassen af en liepen we door het bos op zoek naar apen. Toen we eenmaal een aantal apen zagen, voerde we ze de bananen en kwamen ze ook op je arm of schouder zitten om de banaan op te eten. Ook zagen we in het bos veel vlinders en veel insecten. Na nog wat informatie in het bos gekregen te hebben, liepen we terug naar de receptie, waar onze tassen stonden. Na de hand vulde we nog een recentie in en maakte we onze handen/armen schoon. Rond half 11 zaten we weer in de trotro op weg naar de watervallen. Onderweg maakte we een tussenstop, omdat Lidia nog wat moest regelen voor de andere studenten. Deze stop duurde wel langer dan verwacht. Rond half 12 kwamen we bij het restaurant van de watervallen aan. Daar hebben we wat gegeten en een typisch Ghanees drankje gedronken. Ik vond het naar appelsap met prik smaken, maar er zat vooral veel ananas in. Omdat wij het zo lekker vonden, besloten we om dat ook een keer te halen voor ons in huis. Na het eten liepen we naar de waterval door het bos. Dit was een tocht van ca. 30 min. Eenmaal bij de waterval aangekomen, maakte we wat foto's en doken we het water in. Lidia maakte daar foto's van ons en later maakte we zelf ook nog wat foto's. De waterval en de weg er naar toe was mooi. Erg groen en verkoelend. Toen we klaar waren met zwemmen, vertrokken we weer. We liepen weer hetzelfde stuk, maar dus nu omlaag. Iedereen was erg vermoeid, dus toen we beneden waren is iedereen in de trotro gestapt op weg naar huis. Om kwart over 5 waren we eindelijk thuis. Daar ontmoetten we de andere Nederlandse studenten, die hier al 3 maanden verbleven. Hierna is iedereen meteen gaan slapen, want we waren zo moe van de reis. Om 7 uur werd ik wakker gemaakt, omdat ik moest koken. Op dat moment voelde ik mij echt niet goed. Ik was al een aantal dagen flink verkouden, maar nu had ik er ook hoofd- en buikpijn bij. Felicia hielp Sophie uiteindelijk met koken en ik ben weer terug naar bed gegaan toen. Britt maakte mij wakker voor het eten, maar ik had eigenlijk geen trek en geen zin in eten. Toch at ik wel iets en probeerde ik wat te drinken, om mij toch weer beter te voelen. Ik had ook nog even mijn temperatuur opgemeten en gelukkig had ik geen koorts. Na het eten werd de afwas gedaan en gingen we op spinnenjacht. Er zat namelijk een grote spin in de huiskamer en Felicia vroeg of ik hem dood wilde maken, maar hij was zo snel dat we hem niet te pakken kregen. Na een tijdje gezocht te hebben, hebben we ons maar klaar gemaakt voor het slapen. Om half 10 sliep ik weer. Het was een zware en vermoeiende dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Béate:
    2 mei 2019
    Wat een i drukken Manon. Goed voor jezelf blijven zorgen hè en voldoende rust nemen! Beterschap xxx